Sitelinks zijn een van de meest gebruikte advertentie-extensies in Google Adwords. Met sitelinks is het mogelijk om extra links onder uw advertentie te plaatsen naar andere pagina's op uw website.

Adwords advertentie extensies

De sitelinks zijn zo populair omdat ze zoekers direct de mogelijkheid geven om andere pagina's (die misschien beter aansluiten) direct te bezoeken. Bovendien neemt uw advertentie hierdoor meer ruimte in beslag. Zo valt de advertentie meer op!

Hierdoor zult u zien dat uw doorklikratio (CTR) verbeterd en u meer succes haalt uit uw advertenties.

Sitelinks zijn één van de opties die u heeft om uw advertenties uit te breiden maar wel de meest flexibele. Sitelinks zijn gemakkelijk om in te stellen in uw Adwords account. Eerst moet u de sitelinks aanmaken en pakkende teksten schrijven. Vervolgens kunt u deze aan uw campagnes- of advertentiegroep toevoegen.

sitelinks aanmaken in adwords

Sitelinks aanmaken

  1. Login op Google Adwords.
  2. Selecteer uw Campagne.
  3. Klik op het tabblad Advertentie-extensies.
  4. Zet de knop Weergeven op Weergeven: Extensies voor sitelinks.
  5. Klik op + EXTENSIE.
  6. Klik op + Nieuwe sitelink.
  7. Maak uw sitelink aan door een Linktekst, Uiteindelijke URL en Beschrijving in te vullen. Maak minimaal 4 sitelinks aan.

 

sitelinks schrijven

Na het aanmaken van een sitelink moet u deze nog toevoegen. U kunt de sitelinks gebruiken op campagne niveau of alleen op één advertentiegroep. Om uw sitelinks zo relevant mogelijk te maken aan de advertentie adviseren wij u unieke sitelinks te maken voor elk advertentiegroep.

Sitelinks toevoegen aan advertentiegroep

  1. Login op Google Adwords.
  2. Navigeer naar Campagnes en onder het tabblad Campagnes selecteer uw advertentiegroep.
  3. In het tabblad Advertentiegroepen selecteer de betreffende advertentiegroep.
  4. Klik op het tabblad Advertentie-extensies.
  5. Zet de knop Weergeven op Weergeven: Extensies voor sitelinks.
  6. Klik op + EXTENSIE.
  7. Voeg vier sitelinks toe aan uw advertentiegroep door te klikken op de » (>>) knop.
  8. Druk op Opslaan.

 

Een veelgemaakte fout is het éénmalig instellen van uw sitelinks en er vervolgens niet meer naar om te kijken. Net als met advertenties is het verstandig om verschillende teksten, titels en landingspagina's te testen.

adwords sitelinks ctr

Controleren hoe uw sitelinks presenteren

  1. Login op Google Adwords.
  2. Navigeer naar Campagnes en onder het tabblad Campagnes selecteer uw advertentiegroep.
  3. Klik op het tabblad Advertentie-extensies.
  4. Op de knop Segmenteren selecteer de optie Kliktype.
  5. Hier ziet u de statistieken van waar bezoekers op klikken.

 

Als u conversies heeft ingesteld kunt u nu kritisch kijken naar welke sitelinks de beste kosten/conversie heeft.

Bent u op zoek naar een professionele partij om uw Google Adwords campagne te beheren? Webvalue is een erkend Google Partner en heeft een team van Adwords Specialisten welke u graag helpen.

Wilt u een nieuw project starten of een vrijblijvend oriƫnterend gesprek?
Uw gegevens
Contact info
vraag of opmerking
Velden met een * zijn verplicht