/ 20
Strandpaviljoen De Jongens

Voor de jongens hebben wij een mooie website ontwikkeld die écht van deze tijd is. Daarbij hoort natuurlijk ook een goed logo dat bij de tijd van deze innovatieve website hoort. Het resultaat van dit traject is links te zien.

Dit logo doet eer aan de sfeer en ambiance van De Jongens, het staat als een huis met ‘Bergen aan Zee’ handgeschreven, voor de persoonlijke touch. Wij zijn erg trots op het resultaat van deze samenwerking, bekijk hun website voor een volledige indruk van dit project.

Slijterij de Waegh

Slijterij de Waegh liet door ons hun nieuwe website ontwikkelen op basis van Wordpress. Hierbij past natuurlijk een nieuw ontwikkeld logo die goed past in de style van hun nieuwe website.

Het logo is ontworpen met het idee dat het Nederlands en authentiek moet aanvoelen, wat goed is gelukt. Wij zijn blij met dit nieuwe logo, en nog belangrijker, de klant ook. 

Aqua Light

Voor Aqualight zijn wij aan de slag gegaan om naast hun nieuwe website ook het logo te ontwerpen. Het geheel is overzichtelijk, minimalistisch en in een tijdloos jasje gestoken.

Het vorige logo bestond uit drukke typografie waarbij het geheel niet lekker leesbaar was. Dit was dus ons hoofddoel - het verbeteren van de leesbaarheid. Ook was 'light' in een handgeschreven font geplaatst. Dit was echter een antieke letter en dat voelde enorm ouderwets. De nieuwe handgeschreven 'light' heeft een moderne look & feel. Om dit font tegenwicht te bieden is 'aqua' in kapitalen uitgeschreven.

Leer werk buro

Naast een Wordpress website te hebben ontwikkeld voor Leer Werk Buro, gingen wij ook aan de slag met hun logo. Leer Werk Buro heeft een mooie slogan, namelijk; "de brug naar passend arbeid" - ons doel om dus een logo te creëren waarbij er ook een brug te zien is.

Wij hebben daarom voor een beeldmerk gekozen dat bestaat uit 3 schakels die gelinked zijn aan elkaar, dit is de subtiele visuele brug dat past bij hun slogan en doelstelling.

Dekker glas en gevelreining

Bij het ontwikkelen van een logo creëren wij altijd meerdere voorstellen. Eén van deze voorstellen is het uiteindelijk gekozen logo (wat u links ziet). De wens van Dekker Glas- en Gevelreiniging was dat het logo blauw moest zijn. Hier hebben wij natuurlijk naar geluisterd en er is blauw in overvloed. 

In de branche van deze klant is het belangrijk dat je duidelijk communiceerd, daarom hebben wij gekozen om een beeldmerk erbij te plaatsen dat niets aan de verbeelding overlaat - het is recht voor z'n raap. 

Streambox

Voor Streambox kregen wij de klus om een passende identiteit te creëren. Het logo voor Streambox was een creatief traject met heel veel verschillende voorstellen, het gekozen voorstel ziet u links.

Belangrijk voor Streambox was dat het logo één uniek element moest bevatten. Denk aan de swoosh van Nike - een simpel icoon of vorm dat herkenbaar is en niet overgenomen mag worden door een ander. Wij creërden een beeldmerk dat uitleggend werkt als dienst, maar tegelijkertijd minimalistisch in vormgeving is. Als ontwerp kwamen we uiteindelijk op een 'box' vorm, het vierkant - waarbij de golven het 'streamen' moeten voorstellen. Het is dus een letterlijke vertaling van het woord 'Streambox' geworden. De klant is super tevreden en daar worden wij ook blij van!

Coffeeshop Relax

Cofeeshop Relax liet hun website door Webvalue ontwikkelen. Het enige wat nog miste was een duidelijk logo. Laat het net zo zijn dat wij dit graag oppakken! 

De fontkeuze voor logo's is zoals in ieder logo erg bepalend voor de gehele sfeer. Voor Cofeeshop Relax zochten wij een font dat modern moest aanvoelen met een subtiel gevoel richting de 50's. Uiteindelijk heeft de klant gekozen voor dit voorstel, waarbij de cirkel onderdeel uitmaakt van het woordmerk. Samen met de in kapitaal geschreven slogan vormt het een sterk geheel.

Vloeren egaliseren

Voor VloerEgaliseren.nl mochten wij een nieuwe website ontwikkelen. Bij deze frisse vormgeving van hun website hoort een bijpassend logo. Het logo spreekt duidelijke taal en heeft de kleuren van de nieuwe website overgenomen, wat voor een fris geheel zorgt.

Het beeldmerk is in een V geplaatst - wij hoeven niet uit te leggen waarom! Daarnaast zijn de blokjes van het beeldmerk een metafoor voor vloeren, een subtiele hint richting het werk van vloer egaliseren. Ook hebben wij een bijpassende slogan bedacht: "voor de perfecte basis", want dat is waar VloerEgaliseren.nl voor staat.

Turn over

Turn Over helpt jongeren naar een veilige terugkeer richting de maatschappij door o.a. rugby in te zetten als een motiverende factor. Deze sport staat voor passie, plezier, discipline, kameraadschap, integriteit en respect. Met deze principes uit de rugbysport zijn wij gestart met hun website en logo ontwikkeling.

De blauwe kleur straalt rust uit en oranje staat voor het actieve aspect van de sport. Het is een mooie balans. De letters vormen een mooi geheel met de rennende rugbyspeler die letterlijk deel uit maakt van de typografie. De strepen onderaan het logo slaan op het actieve karakter van deze sport.

Elephantos

Elephantos bedient een internationale markt en bij de restyling van hun website hebben wij ook het logo onder handen genomen. Voor de klant was het bij het logo belangrijk dat de oude identiteit nog herkenbaar was voor de doelgroep. De kleurstelling en het beeldmerk met de olifant zijn daarom meegenomen in het nieuwe voorstel. 

Wij zijn opzoek gegaan naar een typografische keuze dat past bij de doelgroep van Elephantos. Een handgeschreven font dat modern, jong en dynamisch moest aanvoelen was daarbij de beste keuze. Het resultaat is links te zien.

Surfschool Bergen aan Zee

Surfschool Bergen aan Zee richt zich op een jonge doelgroep surfers. Hier hoort een tof logo bij dat perfect past bij de door Webvalue ontwikelde website. Om zo duidelijk mogelijk te communiceren hebben wij in het logo de vorm van een surfboard verwerkt - dit zorgt voor een herkenbaar geheel. 

Als typografische keuze is er gekozen voor een condensed lettertype. Deze letter is tijdloos en past goed bij de vorm van het surfboard. Dit board hebben wij overigens antraciet gemaakt. De kleur hier zorgt voor een beetje attitude en dat maakt het helemaal af.

Stichting Evenementen Waagplein

Stichting Evenementen Waagplein heeft hun nieuwe website laten ontwikkelen door Webvalue en zonder logo mist er natuurlijk wat. Aan ons dus ook de opdracht om dus een logo te ontwerpen dat bij het geheel zou aansluiten. 

Als beeldmerk hebben wij de Waagtoren centraal gezet, met subtiel op de achtergrond de stad van Alkmaar. Een geheel dat klopt en fijn aanvoelt. Stichting Evenementen Waagplein is ernaast in kapitaal letters geplaatst zodat het duidelijk is, zelfs op kleine formaten. Met elke woord in een andere kleur wat dan weer mooi aansluit bij de kleuren van het beeldmerk.  

In Costa Blanca

Voor In Costa Blanca ontwikkelden wij een nieuwe website en een overkoepelende identiteit. In Costa Blanca verhuurt en verkoopt huizen aan de Costa Blanca in Spanje, het logo moest dus ook fris en helder aanvoelen.

Voor de frisheid heeft het logo een specifieke blauwe kleur dat van onder naar boven lichter wordt. Het beeldmerk is een cirkel met panden erin en ook is er sibtiel een pijl naar boven in verwerkt. Deze pijl slaat op de positiviteit en verkoopkracht van In Costa Blanca. Om het logo ook iets meer contrast te geven hebben wij het onderste gedeelte in een donker blauwe kleur geplaatst.

Incassopoort

Voor Incassopoort zijn wij aan de gang gegaan om hun website en logo een make-over te geven. Bij de website van incassopoort is er rekening gehouden met frisse kleuren. Aan ons dus de taak om deze kleuren ook bij het logo te laten terugkomen.

Voor Incassopoort hebben wij letterlijk boven het woord een poort geplaatst die Azteeks aanvoelt. Dit zorgt voor een herkenbare vorm. Voor de typografie hebben wij gekozen om de naam in kapitalen uit te schrijven, dit staat stevig en past bij hun branche. 

Ultimate Mancave

Voor Ultimate Mancave mochten wij beginnen aan hun logo ontwerp, dit om de basis te creëren voor online platform. Uit drie voorstellen was het ontwerp links waar de klant uiteindelijk voor gekozen heeft.

Deze klant had een specifieke wens om één van de voorstellen uit te laten werken met hun eigen fontkeuze. Met het door hun gekozen font zijn wij aan de slag gegaan om het uniek te maken. Dit betekent dat wij kleine tweaks aanbrengen in de font zelf. Wij zijn erg blij met het resultaat, en de klant ook!

Camperrent holland

Camperrent Holland liet door Webvalue hun website restylen en daarbij hoorde ook een passend logo. Wij waren voor hun nieuwe logo gestart met drie verschillende richtingen, waarbij één ontwerp direct gekozen werd door Camperrent Holland.

Voor dit logo waren we begonnen het beeldmerk: de Dethleff camper zelf. Wij hadden een aantal Dethleffs als afbeeldingen van de klant meegekregen. Hier hebben wij een grafische tekening van gemaakt dat goed werkt als beeldmerk. Het idee achter de tekst is dat het huren van een camper een reis is, zo loopt de tekst ook van de éne zin in de ander over, wat dus als metafoor dient voor reizen.

Van Kempen Rubber

Soms ontwikkelen wij websites waarbij het in eerste instantie niet de bedoeling is om het logo te restylen. Echter doet het logo in sommige gevallen afbreuk aan het ontwerp van de nieuwe website.

Bij Van Kempen Rubber was dit het geval. Koppig dat wij zijn, maakten wij dus een nieuw logo dat wij beter vonden passen bij de nieuwe vormgeving van de website. Het logo is minimalistisch en recht voor zijn raap vormgegeven. De kleuren zijn overgenomen uit het oude logo, maar frisser gemaakt zodat het past bij het nieuwe design. Resultaat: wij blij, klant blij!

Stekelbos

Stekelbos heeft hun nieuwe website door ons laten ontwikkelen. Tijdens het ontwerpen merkten wij dat het oude logo gedateerd aanvoelde. Om het totaalplaatje perfect te maken zijn wij een traject gestart om een nieuwe identiteit te creëren voor Stekelbos.

Om dichtbij het oude logo te blijven zijn wij begonnen om de typografie op te schonen - een duidelijk en leesbaar font is tegenwoordig een must. Belangrijk was dat het font een eigen gevoel had en na wat wijzigingen in het font was het logo klaar voor de aankomende jaren. Op verzoek van de klant hebben wij ook een nieuw beeldmerk erbij ontworpen. Het logo inclusief beeldmerk ziet u op de website van Stekelbos zelf.

CellVision

Voor CellVision hebben wij zowel de website als het logo ontwikkeld. Bij deze klant was het belangrijk dat het gevoel van hun dienst goed overkwam in het logo. Om voor dit gevoel te zorgen zijn wij opzoek gegaan naar de juiste keuze voor beeldmerk en typografie.

Voor het beedmerk hebben wij drie cellen ontworpen met ieder een eigen kleur. Een cel omdat dat in dit de letterlijkste zin het meest bij hun dienst past. Met een bijpassende typografie die innoverend en subtiel futuristisch, maar vooral van deze tijd is, hebben wij het geheel afgerond.

Peperkampcoaching

Na het opleveren van deWordPress website van Peperkamp Coaching was het logo aan de beurt. Aan ons de taak om deze flink onder handen te nemen.

Soms schuilt er meer achter een logo dan je zou denken. In dit voorstel zie je bijvoorbeeld drie schakels, maar tegelijkertijd is het ook een pijl die naar rechtsboven wijst. Dit staat voor een positiviteit en vooruitgang, wat een knipoog is naar de Peperkamp Coaching werkzaamheden. De schakels staan voor training, coaching en Peperkamp zelf.

Wilt u een nieuw project starten of een vrijblijvend oriënterend gesprek?
Uw gegevens
Contact info
vraag of opmerking
Velden met een * zijn verplicht